Als onderdeel van Miami's Art Basel-evenement organiseerde luxehuis Louis Vuitton
fjallraven kanken mini een catwalk met zijn lente/zomer 2022 herenkledinglijn, de laatste collectie ontworpen door de onlangs gepasseerde Virgil Abloh. De show, Virgil is Here genaamd, werd na zijn overlijden op 28 november omgezet in een eerbetoon aan de overleden ontwerper en artistiek directeur van het merk. Louis Vuitton's chief executive officer, Michael Burke, opende de show met een toespraak die herinneringen ophaalde aan zijn ontmoeting met Abloh in Tokio 15 jaar geleden.
De zes stukken worden op 3 december gelanceerd en zijn op verzoek verkrijgbaar via de website van Filippa
fjallraven tas K. Designers' Nest-finalist Emma Gudmundson heeft een exclusieve duurzame demi-couturecollectie voor Browns gelanceerd. Gudmundson werd uitgekozen door Browns inkoopdirecteur Ida Petersson, die in de jury zat voor de Designers 'Nest awards om een
fjallraven kanken sale exclusieve collectie voor de retailer te ontwerpen. De eenmalige duurzame capsulecollectie benadrukt Gudmundsons handgemaakte, levendige demi-couturejurken geïnspireerd op onderwaterwezens.
Samen met het team van Ida heb ik een unieke collectie unieke jurken ontwikkeld. Deze jurken zijn met de hand gemaakt in mijn atelier in Zweden en ik ben meer dan enthousiast om ze te zien platformen door een van mijn favoriete retailers.
fjallraven totepack Designers' Nest is een broedplaats voor talenten voor afgestudeerden in Scandinavische mode en Browns sloot zich aan bij het initiatief om opkomende ontwerpers onder de aandacht te brengen en hun ontwerpen op internationale schaal te verkopen.
De luxeretailer ondersteunt het programma ook door middel van mentorschap dat alles omvat, van vooruitbetaling tot het opleiden en raadplegen van talent op het gebied van e-commerce, merchandising en merkmarketing. Ida Petersson, inkoopdirecteur dames- en herenkleding bij Browns voegde toe: We zijn voor het eerst betrokken geraakt bij Designers' Nest als een manier om iets terug te
fjallraven outlet geven aan de industrie en de volgende generatie afgestudeerd talent te ondersteunen.
We kijken ernaar uit om volgend jaar hetzelfde te doen, deze samenwerking voort te zetten in de hoop een aantal ongelooflijke opkomende namen op te sporen, ze via Browns te platformen en onze klanten kennis te laten maken met iets nieuws en inspirerends. "Emma's werk is sexy, visueel en duurzaam breiwerk dat niet lijkt op iets dat ik eerder heb gezien. Ik hield van haar werk vanaf de eerste keer dat ik het zag en het horen van haar
praten over het proces heeft mijn keuze alleen maar gecementeerd.