yeni başlıosanız öncelikle basit akorları örenmeniz sizin için ii olacaktır.daa sora teoriye ve teknik kısma girebiliriz.şekillerle en basit akorları anlatmaya çalışim:
öncelikle akor sitelerine veya kitaplarına baktıınız zaman "a g f em" gibi şeyler görürsünüz ki bunlar bizdeki "la sol fa miminör" notaları anlamına gelen batı müzii terimleridir.
do = c
re = d
mi = e
fa = f
sol = g
la = a
si = b
minör: notalar arasındaki 1 tam, 1 yarım, 2 tam, 1 yarım, 2 tam ses aralıklarına sahip gam türü.
mesela do minör gamı: do, re, mi bemol, fa, sol, la bemol, si bemol, do
akor basarken notanın yanına m olarak yazılır.mesela mi minör = Em
majör: sırasıyla 2 tam, 1 yarım, 3 tam, 1 yarım aralıktan oluşam gam.
mesela re majör gamı: re, mi, fa diyez, sol, la, si, do
gitar çalan bi elemanın bunları bilmesi farzdır.ayrıca tabi bi de hangi telin ne notası olduunu bilmesi de gerekir:
yukardan aşaa sırasıyla;
1. tel = mi
2. tel = la
3. tel = re
4. tel = sol
5. tel = si
6. tel = mi
en üstteki tel en kalın teldir bilindii üzere.
bi gitarda perde sayısı sabit olmamakla birlikte genelde elektrolarda 22 23 tane felandır.klasiklerde perdeler daa geniş oluo sanırsam dolayısıyla perde sayısı daa az.
gitarı akort etmek için çeşitli akort programları var pc ye mikrofonla dinleterek gönül raatlııyla akort edebilirsiniz.forumda bi sürü verildi aratırsanız gelir mutlak.
şimdi simple chords dediimiz, gitarı ilk defa eline alan her mert delikanlının çalabilecei akorlarla başlıalım:
E akoru(üstten 2. telde 2. perde,3.telde 2.perde,4.telde 1. perde):
bu genelde mistik bi hava yaratma amacıyla kullanılıo.yane bi cümleye bu akor eşliinde başlarsanız cümlenin devamı varmış hissini uyandırıo dinleyicide.onun için genelde son nota olarak basılmaz şarkılarda felan.bu akor bana hep starsailor ın poor misguided fool unu hatırlatır nedense.
Am akoru(üstten 3. telde 2. perde,4.telde 2. perde,5.telde 1.perde)
şimdi yukarda mi(e) için yaptıımız hareketi elimizi hiç bozmadan bi tel aşaaya kaydıralım.aha alın size la minör.gitarın en dokunaklı akorlarından biridir.bi parça bu akorla başlıo veya bitiosa kesin hüzünlüdür.çou parçada kullanılır.
Em akoru(üstten 2.telde 2.perde,3.telde 2.perde)
en basit akordur ve basit olduu kadar anlamlıdır.bu da minör olduu için hüzün katar parçaya.her parçada mutlak vardır.
C akoru(üstten 2.telde 3.perde,3.telde 2.perde,5.telde 1.perde)
parçaya neşe katar.minörlerle uyumludur.bu akor girdi mi şarkıya bi tempo bi heycan gelio demektir.
D akoru(üstten 4.telde 2.perde,5.telde 3.perde,6.telde 2.perde)
dinleyende bi kabullenmişlik duygusu bırakır.genelde ilk başlarda dier akorlardan buna geçmek biraz zor gelir parmaınızı tam oturtamassınız felan ama sora biraz çalıştıktan sora bu sorun ortadan kalkıo beyinle ilgili bi şe.
F akoru(üstten 2.tel 3.perde,3.tel 3.perde,4.tel 2.perde + işaret parmaı 1. perdeye komple basıcak)
şimdi basit basit akorlardan sora bunu çalmak çok zor diebilirsiniz.ama bu da zamanla oturacak bi hareket.o işaret parmaının yaptıı olaya "bare" denio ve parçanın içinde o hareketi yapmak başlarda hayli kastırıcı.bu akor da bi olaydan bi olaya geçişi belirtio duygu olarak.yani "bi şe oldu sora bi şe oldu" derken "sora" kısmı f oluo.geçiş gibin.
G akoru(üstten 1.tel 3.perde,2.tel 2.perde,5.tel 3.perde,6.tel 3.perde)
bu akordan bi duygu almıorum ben şahsen.genelde bitişlerde veya geçişlerde kullanılıo kulaa hoş gelio ama bi duygusu yok sanki.
A2 akoru(üstten 3.tel 2.perde,4.tel 2.perde)
parçaya atmosferik bi ortam katıo kanaatimce.eer bu resimdeki harekette boşta kalan serçe parmaınızı 5. telde 2.perdeye basarsanız o zaman normal A yani la akorunu elde etmiş olursunuz ve böylece A2 daa anlamlı bi akor dönüşmüş olur.deneyin dinleyin farkı siz söleyin.
neyse şimdilik bu kadar:)